måndag 8 november 2010


Om Dukan dieten
Kommer från Frankrike och det är Dr Pierre Dukan som har ”skapat” den. Dieten går ut på att man ska äta proteiner och light produkter. Istället för Atkins och Gi där man ska äta feta produkter.

Jag har själv gått ner en del med Gi, körde den dieten i ca 3 månader men klarade inte av att leva så pgr av all fet mat. Har också provat Atkins men den klarade jag bara i ca en vecka I båda dessa dieter så såg jag att min kropp blev tightare. Jag har ca 10-15 kg som jag skulle villa bli av med, så jag hoppas att jag kan göra detta med Dukan-dieten.

Mitt problem med mat är att vissa dagar äter jag vid frukosten 15 tiden och det är ju inte bra. Kan väl inte säga att jag är en storätare, utan att mitt problem ligger i att jag inte har några rutiner. Kan ju bero på att jag aldrig har haft ett 9-5 jobb utan alltid haft oregelbundna tider, korta raster.

Jag har beställt böckerna The Dukan Diet och Dukan Diet Recipe Book
Dessa ska jag hämta idag och sen har jag tänkt läsa The Dukan Diet denna veckan så att jag kan komma igång nästa vecka

1 kommentar:

  1. Min man jobbar också oregelbundet och över jordens alla tidszoner och han trivs också jättebra med Dukandieten som jag "tvingat" på honom. Inget väga, mäta, räkna utan bara att äta när man kan & är hungrig:)

    SvaraRadera