måndag 15 november 2010

Nu börjar resan

Tjuvstartade med Dukan dieten igår, söndags. Hade bestämt mig att börja på idag, måndag
Hade förberett med Rostbiff, Kyckling med Dijon senap och Dukan pannkakor, majonnäs och bearnaise. Och köpt yoghurt, skivad kalkon och räkor

Jag åt lite av varje, som sagt är så är jag ingen stor ätare utan mer att jag skjuter upp vissa måltider eller inte äter dem alls.

Har tagit bilder på förödelsen av min kropp men dem kommer jag inte lägga upp om jag känner mig redo någon gång
Istället kommer jag att lägga upp vikt och mått förvandlingen

Jag började alltså i söndags så i lördags åt jag pizza, vikt måtten är från fredag morgon så söndags morgonen borde jag väga mer än i tabellen(lite rörigt, men hoppas att ni förstår vad jag menar)

14-nov
BMI 29,3
Vikt kg 77
Vatten % 58,5
Fett % 30,7
Lår cm 59
Stuss cm 105
Mage cm 105
Navel cm 95
Bröst cm 109

15-nov
BMI 28,8
Vikt kg 75,7
Vatten % 59
Fett % 29,5
Lår cm 58,5
Stuss cm 105
Mage cm 102
Navel cm 95
Bröst cm 109

Resultat 1 dag -1,3kg

Lite förklaringar
Min våg mäter både fett och vatten hur tillförlitlig den är vet jag inte men den borde vara rätt bra då vågen kostade 800-900:-
Min mätning av låret får jag på samma ställe då jag går efter några födelsemärken jag har
Magen mäts där jag är störst
Min viktminskning kan inte förklaras med att jag har tappat vatten.
Dricker 2-3 liter vatten under en normal dag, kan tvinga i mig te om någon frågar, kaffe dricker jag inte

6 kommentarer:

  1. Grattis! Vilken bra start, vågen låter ju fantastisk. Vad är det för en våg.. jag tänkte vänta med att börja med dieten tills jag hade införskaffat en bra våg och till att böckerna kommit. Men började idag VILLE så gärna komma igång, vore super om du ville ge mig förslag på våg.
    // Suzy

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack ja det har gått bra.
    Vågen är av märket Rosebrook, kunde tyvärr inte hitta den på nätet

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad modig du är, jag ser fram emot din resa. Måste kolla efter din våg. Jag väger mig på vår Wii (WiiFit) och den har ju ett minne så jag kan se hela viktkurvan från jag började använda den (januari i år). Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Instämmer med de andra - vilken superbra våg du har! Och så GRATTIS förstås!

    SvaraRadera
  5. På denna sidan finns några olika http://www.sport-tiedje.se/se/wellness/waagen har aldrig handlat där själv...men kan ge en hint vad som finns.
    Jag kan ju inte säga hur tillförltlig den är, anners så kan man ju mäta med bodpod(ägg)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för våg förslaget hittade inte just den, men har fått tag i en annan så jag känner mig nöjd med.

    SvaraRadera