torsdag 20 januari 2011

Fett problem

Nu har jag kommit på varför jag inte går ner i vikt:(
Det är på grund av färsen som är griskött, man ska ju inte äta kött av gris när man äter enligt Dukan. Men det funkade före jul.
Köper halv gris till jul och maler ner den till färs
Grisen vi malde förra året igen var en väldigt mager gris, inte alls så mycket fett som det brukar vara.
Men det fick jag igen denna julen, grisen som vi har i frysen nu är väldigt fet.

Så nu kommer jag inte äta mer av den, det blir till att laga två olika lika rätter.
En fet gris till sambon och en mager nöt till mig;)

Så snart hoppas jag att det börjar hända något på vågen igen

Är det någon som vet om man kan äta Quorn?
Ställer frågan här och skickar den även vidare
http://www.quorn.se/Hem/

1 kommentar:

  1. Det måste man kunna - tänk om man är vegetarian, då har man ju inget alternativ...
    Jag är laktosintolerant och tål inte vetemjölk/stärkelse, så jag får laborera vilt, för att få det att gå ihop - men det fungerar :O)
    Mvh Kin@

    SvaraRadera