måndag 17 januari 2011

Träning

Körde mitt första spinningpass på X-antal år i lördags
Kanske inte det smartaste att köra ett 60minuters pass till att börja med, men det är bäst att köra på när man känner ett sug.
I slutet av uppvärmingen kände jag bara för att ge upp, flåset är ju inte på topp om man så säger.
Men det var bara till att köra på, jag körde på men utan att lägga på förmycket motstånd. Satt ner lite mer än man skulle.
Kände mig väldigt duktig att jag kört mitt första spinningpass på år och att jag gjort min träning innan förmiddagen var slut.

Denna veckans träning kommer att bli
Tisdag Spinning 45min
Onsdag Introduktion på gymmet
Lördag Spinning 60min

Har även börjat med "Plankan" då jag läste om att få väck "gravidmagen" på Aftonbladet
Det går ut på att man kör morgon och kväll, 30sekunder-1minut 3ggr
Plankan kan göras på fyra olika sätt. Har skrvit dem från lätt till svårt
1 Böjda knän, knäna i golvet, underarmarna i golvet. Spänn rumpa. Sträck så att ryggen blir rak
2 Raka ben, underarmarna stöds på stol/bänk. Spänn rumpa. Sträck så att ryggen blir rak
3 Raka ben, underarmarna i golvet. Spänn rumpa. Sträck så att ryggen blir rak
4 Raka ben, underarmarna på en gymboll. Spänn rumpa. Sträck så att ryggen blir rak

Börja med 30 sek* 3
Därefter ökar du tiden och när du kommit upp i 1 minut byter då svårighetsgrad
Plankan tar de djupa musklerna och situpsen tar de yttiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar