onsdag 19 januari 2011

Tänkte skriva vad jag äter

Förmiddag
Börjar dagen med ett halvt glas vatten med ca 1-2 msk äppel cidervinäger, använder Zetas.
Har testat en hel del märken men Zetas smakar bäst

1 glas Yoghurt, antingen enbart Skånemejeriers Naturell LättYoghurt 0,5% med Havrekli, ibland med lite kanel.
Eller blandar jag LättYoghurten med Arlas Yoggi Lätt 0,5%

2 kokta ägg med en aning salt/Kokt ägg blandat med tonfisk, Kesella lätt 1%(arla), rödlök/Kalkon pålägg/ Rostbiff/ Lax

Lunch
Kyckling/ Kalkon/ Biff/Färs som är stekt och kryddat/Lax
Till detta har jag Keso Mini 1,5%(arla), Kesella lätt 1%(arla), Dijon senap och grönsaker om jag ska ha detta.

Eftermiddag
1 glas Yoghurt/ Kalkonpålägg/ Rostbiff/ Lax

Kvällsmaten
Ser ut som lunchen

På Kvällen
Är jag hungrig så kan jag ta ett glas yoghurt om jag inte tagit det på eftermiddagen eller så blir det lite pålägg
Är jag sugen på något så blir det sockerfritt tuggummi

Vatten
Under hela dagen dricker jag en massa vatten 2-4 liter.
Visst kan det låta mycket men har vant kroppen att dricka så mycket.
Och får jag inte minst 2 liter/ dag så funkar inte jag
Men jag har väldigt svårt för vanligt kranvatten, så jag har en kolsyreapparat.
Tar även med mig vatten till jobbet och behöver jag mer så köper jag

1 kommentar:

  1. Bra idé det där med kolsyreapparat. Måste nog köpa en.

    SvaraRadera